Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

ΑΠΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΞΕΧΑΡΒΑΛΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Γράφει ο Σ. Παιδάκος
Άλλη μία θλιβερή πρωτιά για τη Χώρα μας επιτελέστηκε πρόσφατα με την ολοκλήρωση του διεθνούς προγράμματος αξιολόγησης μαθητών (PISA- Programme for International Student Assessment), ο οποίος διαγωνισμός διενεργείται κάθε τρία έτη και τελεί υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν δεκαπεντάχρονοι μαθητές από 72 χώρες. Η Ελλάδα συμμετείχε με 5.500 μαθητές από 212 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. Από το 2000 που ξεκίνησε ο διαγωνισμός  η Ελλάδα κατατάσσονταν σε όλο και δυσμενέστερη θέση. Φέτος, λάβαμε την 43η και 41η θέση στα αντίστοιχα διαγωνίσματα, και συγκαταλεχθήκαμε με  χώρες όπως το Κόσσοβο, το Μαυροβούνιο, η Τουρκία, τα Σκόπια, που είχαν βαθμολογίες περίπου σαν και τη δική μας.
Φέτος στο διαγωνισμό αρίστευσε η Σιγκαπούρη με 556 βαθμούς ενώ η Ελλάδα δεν κατάφερε να πιάσει ούτε το μέσο όρο της βαθμολογίας, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότ,ι ένας Έλληνας μαθητής για να φτάσει σε επιδόσεις έναν αντίστοιχο μαθητή από τη Σιγκαπούρη πρέπει ο πρώτος να καθίσει 2,5 έτη επιπλέον στα θρανία. Τραγικές καταστάσεις, αν σκεφτεί κανείς ότι από τη Χώρα μας ξεκίνησε κάποτε η μεταλαμπάδευση των γνώσεων και του πολιτισμού ανά την υφήλιο. Οι πρώτοι που αντέδρασαν για την συμμετοχή της Χώρας μας στον διαγωνισμό, ήταν οι «φωστήρες» της ΟΛΜΕ, που ως γνωστόν απεχθάνονται την αξιολόγηση των ικανοτήτων τους και οι οποίοι βγάζουν σπυριά όταν ακούν τη ρήση «δεν υπάρχει κακός μαθητής, αλλά κακός δάσκαλος». Η ΟΛΜΕ λοιπόν απεφάνθη ότι ο διαγωνισμός γίνεται με πρότυπα του αγγλοσαξονικού συστήματος διδασκαλίας και το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το δικό μας σύστημα. Οι διακρίσεις όμως των Ελλήνων σπουδαστών στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, είναι κάτι που η ΟΛΜΕ «αδυνατεί» να διακρίνει μιας και δεν βλέπει πέρα από τη μύτη της. Βέβαια το πισωγύρισμα της παιδείας ξεκίνησε από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του απαίδευτου Ράλλη, συνεχίστηκε τη δεκαετία του ’80 με την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος, έπειτα είχε σειρά η δεκαετία του ’90 όπου εισήχθη στην παιδεία το «μάθημα» των καταλήψεων με πρωτεργάτη το σημερινό πρωθυπουργό. Η συνέχεια από τότε είναι γνωστή σε όλους με τις αφαιρέσεις των αρχαίων κειμένων, τη διαστρέβλωση της ιστορίας, και γενικά την εισαγωγή της αριστερίστικης ιδεολογίας στην εκπαίδευση. Όλα τα παραπάνω έγιναν οι αιτίες να αποδυναμωθεί η δημιουργικότητα του πνεύματος των μαθητών. Δηλαδή την  ικανότητα να δημιουργούν οι μαθητές και να ξεδιπλώνουν την κριτική τους  σκέψη, πάνω στο οποίο διενεργείται και ο παραπάνω διεθνής διαγωνισμός.

Τι χρειάζεται να γίνει ώστε το εκπαιδευτικό μας σύστημα να γίνει εφάμιλλο άλλων χωρών που διαπρέπουν στον τομέα αυτόν; «Φουρνέλο» χρειάζεται, συναγωνιστές και συναγωνίστριες. Ειδικό μάλιστα «φουρνέλο» για να εκριζωθεί μία και καλή ό,τι σάπιο, ό,τι βλαβερό και ό,τι επικίνδυνο έχει εισχωρήσει τις τελευταίες δεκαετίες στους χώρους της παιδείας. Μάλιστα, τέτοια ειδικά «φουρνέλα» τα χειρίζονται μόνο οι ειδήμονες των Εθνικιστών της Χρυσής Αυγής.
Διαβάστε περισσότερα: https://ethnikismos.net/