Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

«ΑΝΑΠΤΥΞΗ» ΑΛΑ ΣΥΡΙΖΑ

Γράφει ο Σ. Παιδάκος

Ήταν που ήταν στραβό το κλίμα, όσων αφορά τη βιωσιμότητα των κρατικών επιχειρήσεων, ώσπου κατέφθασαν οι «προοδευτικοί» της αριστεράς και το κατασπάραξαν. Δύο και πλέον μήνες που ήταν κλειστή η σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης έφθαναν και περίσσευαν ώστε να προκύψουν τα όποια αρνητικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Βέβαια προηγήθηκαν, δεκαετίες τώρα οι πολιτικές παρεμβάσεις της μεταπολίτευσης με το βόλεμα του πελατειακού κράτους στους οργανισμούς του δημοσίου, και ήταν πλέον θέμα χρόνου το ξεπούλημα αυτών από το Σύριζα. Και σαν να μην έφθανε αυτό, έδωσαν μάλιστα άδειες σε ξένα σιδηροδρομικά τράστ να ενεργοποιηθούν εντός της ελληνικής επικράτειας. Συγκεκριμένα, το περασμένο Σάββατο δημοσιεύτηκε στις οικονομικές στήλες της καθημερινής θέμα σχετικό με τη τραινοσέ όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής: «Αντιμέτωπη με «ξαφνικό θάνατο» ενδέχεται να βρεθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε περίπτωση που κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίησή της. Ενδεχόμενο διόλου απίθανο εάν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις που διατυπώνονται το τελευταίο διάστημα στη σιδηροδρομική αγορά περί πλήρους απώλειας της ελκυστικότητας της εταιρείας/ Σύντομα εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Ολες οι ελπίδες για αξιόπιστη δεσμευτική προσφορά εναποτίθενται στην ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane που φέρεται μάλιστα να ζήτησε αυτή την εβδομάδα παράταση για να προετοιμαστεί καλύτερα./ Πάντως, ενώ αυτά συζητούνται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά δραστηριοποιούνται πλέον δύο εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών: η μία είναι η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (PEARL), η οποία αδειοδοτήθηκε προ ολίγων εβδομάδων και, κατά πληροφορίες της αγοράς, συνδέεται με συμφέροντα που «συγγενεύουν» με την προσπάθεια του Πεκίνου για την ολοκλήρωση του νέου δρόμου του μεταξιού. Η άλλη είναι η Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (Rail Cargo Logistics GmbH) με την ελληνική εταιρεία διαμεταφορών Goldair (51%), η οποία επίσης αδειοδοτήθηκε φέτος». Πολλάκις, τόσο εγώ όσο και άλλοι συναγωνιστές, έχουμε αναφερθεί στην εξυγίανση των δημοσίων οργανισμών ώστε να γίνουν παραγωγικοί προς όφελος του Ελληνικού δημοσίου. Η εξυγίανση προϋποθέτει άμεσο πόλεμο με τη συντεχνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κίνηση βέβαια που απεχθάνονται οι πολιτικοί του «συνταγματικού τόξου» γιατί θα χάσουν την «πελατεία» τους. Η «πελατεία» όμως θα μείνει χωρίς δουλειά, αν τυχόν και πουληθεί η όποια κρατική επιχείρηση, μιας και οι νέοι ιδιοκτήτες δεν θέλουν να τρέφουν τεμπέληδες στις επιχειρήσεις τους. Υπάρχει λύση στο πρόβλημα των προβληματικών δημόσιων οργανισμών; Βεβαίως και υπάρχει, μάλιστα έχει ειπωθεί άπειρες φορές από τους βουλευτές του Λαϊκού Συνδέσμου όπου τόνιζαν και τονίζουν την αναγκαιότητα μεν της εξυγίανσης των δημόσιων οργανισμών όσο δε και την μετάταξη των πλεοναζόντων υπαλλήλων σε άλλες θέσεις του δημόσιου τομέα. Στη περίπτωση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα πράγματα είναι τραγικά. Δύο μήνες ακινητοποίησης της εταιρείας, λόγω Ειδομένης, ήταν αρκετοί ώστε να μειωθεί το ενδιαφέρον των ιταλών πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να οδηγήσει στο ξαφνικό κλείσιμο της εταιρείας και κατ’ επέκταση την απόλυση όλων των εργαζομένων της, αν κηρυχτεί άγονος ο πλειστηριασμός, πράγμα που είναι πολύ πιθανό. Οι πολιτικές ενέργειες της “πρώτης φορά αριστερά” παίρνουν σάρκα και οστά, όπως βέβαια και οι πολιτικές ενέργειες των περασμένων κυβερνήσεων που επέτρεψαν την εγκατάσταση ξένων εταιρειών που έρχονται σε σύγκρουση συμφερόντων με τις εταιρείες του Ελληνικού δημοσίου.
Διαβάστε περισσότερα: https://ethnikismos.net/