Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018

Τα αλβανικά σχολικά βιβλία συνεχίζουν να παρουσιάζουν ως «κατεχόμενα» κομμάτια της Ηπείρου και της Μακεδονίας

Σε αντίθεση με τα εγχώρια σχολικά βιβλία που σε συστηματική βάση καλλιεργούν τον εθνομηδενισμό, τα αλβανικά σχολικά βιβλία επιδίδονται σε επεκτατικά ανθελληνικά κηρύγματα. Στα σχολικά εγχειρίδια Γεωγραφίας της ένατης και δωδέκατης τάξης του αλβανικού σχολείου, που αντιστοιχούν στις δικές μας τρίτη γυμνασίου και τρίτη λυκείου, συνεχίζεται η παρουσίαση ως «αλβανικών εδαφών» περιοχών, όπως η Κόνιτσα, η Καστοριά, η Πρέβεζα, η Άρτα και η Ηγουμενίτσα.
Κατά τραγική ειρωνεία, τα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία με το ατεκμηρίωτο ιστορικά, γεωγραφικά και πολιτικά περιεχόμενο τα διδάσκονται όχι μόνον οι Αλβανοί μαθητές, αλλά και αυτοί των Ελληνικών (!) μειονοτικών σχολείων που λειτουργούν στην Αλβανία και ακολουθούν το πρόγραμμα σπουδών που εγκρίνει το αλβανικό υπουργείο Παιδείας. Επίσης, κατά τρόπο ανιστόρητο καλλιεργείται στους μαθητές των αλβανικών σχολείων η αντίληψη ότι τα εδάφη της περιοχής της Ηπείρου, όπως η Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, η Πρέβεζα, δεν είναι Ελληνικά, αλλά προϊόν υφαρπαγής.
Ειδικότερα, στην  σελίδα εφτά του σχολικού βιβλίου της ενάτης τάξης γίνεται αναφορά στην Πρεσβευτική Διάσκεψη του Λονδίνου το 1913, που «μοίρασε τα αλβανικά εδάφη στα γύρω κράτη», φράση που υποκρύπτει και υποδαυλίζει εδαφικό αλυτρωτισμό. Εκτός όμως από την αντίληψη περί εδαφικών διεκδικήσεων, στα σχολικά βιβλία της Αλβανίας καλλιεργείται η αντίληψη ότι οι περιοχές της Ηπείρου ανήκουν και εθνικά-πολιτισμικά στην Αλβανία. Θλιβερή εντύπωση προκαλούν και οι φράσεις περί της «αλβανικής περιοχής Τσαμουριάς» αλλά και η αναφορά στον πληθυσμό «αλύτρωτων αλβανικών περιοχών».
Την ίδια ώρα που οι αλβανοί καλλιεργούν τις ανθελληνικές τους βλέψεις σε βάρος της Ελλάδας, οι εγχώριες εκάστοτε κυβερνήσεις θεωρούν ως «αναχρονιστική», «ξεπερασμένη» και «σοβινιστική» οποιαδήποτε αναφορά για την σκλαβωμένη Ελληνική Γη της Βορείου Ηπείρου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ