Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ

Γράφει ο Σ. Παιδάκος

Ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα στάθηκε η αιτία να χαθούν 4 ανθρώπινες ζωές, αλλά και να βυθίσει στο πένθος τις οικογένειες των εκλιπόντων. Στάθηκε επίσης αφορμή ώστε να αναδείξει για άλλη μία φορά τις παθογένειες που μας διακρίνουν σαν λαό. Δύο και πλέον μέρες που συνέβη το περιστατικό ένα βίντεο με το συμβάν κοντεύει να γίνει  viral στα ΜΜΕ λές και πρόκειται για τσίρκο. Οι αναλύσεις επί αναλύσεων από κάθε άσχετο δημοσιογράφο δίνουν και παίρνουν: πόσο έτρεχε; μήπως ήταν γλιστερός ο δρόμος; πόσο καύσιμο είχε το αυτοκίνητο; και άλλες τέτοιες ερωτήσεις, που αν μη τι άλλο, δείχνουν και το επίπεδο των ΜΜΕ. Θα σταθούμε όμως στα βαθύτερο αίτιο του περιστατικού που δεν είναι άλλο από την έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής ή αν θέλετε ευσυνειδησίας.
Το φαινόμενο δεν είναι τωρινό αλλά έχει εμποτίσει τους νεοέλληνες δεκαετίες τώρα και τα αποτελέσματα είναι η απώλεια ανθρωπίνων ζωών και δη νέων. Τα παραδείγματα είναι διάσπαρτα σε όλη την επικράτεια και δεν είναι άλλα από τα γνωστά σε όλους μας  εικονισματάκια που βρίσκονται στο επαρχιακό και εθνικό συγκοινωνιακό δίκτυο. Η μη συμμόρφωση των οδηγών με το υπάρχον οδικό δίκτυο, η απουσία της τροχαίας από το δρόμο, αλλά και η απουσία βαρύτατων ποινών σε παραβάτες, έχουν αποθρασύνει στην κυριολεξία τους έλληνες οδηγούς. Πριν 30 χρόνια στην Σιγκαπούρη το πρόστιμο αν πετούσε κάποιος αποτσίγαρο στο δρόμο ήταν 700.000 δραχμές, επίσης, 500 μάρκα ήταν το πρόστιμο τη δεκαετία του ’80 αν έμενε αυτοκίνητο από βενζίνα, στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας στη Γερμανία. Νομίζεται ότι το προνόμιο της μη ύπαρξης κυκλοφοριακής αγωγής και συμπεριφοράς είναι μόνο προνόμιο δικό μας; Φανταστείτε ανάλογο πρόστιμο με τη μορφή κατασχέσεως του οχήματος σε ασυνείδητο οδηγό που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ, ή σε δίκυκλο που παρανόμως βρίσκεται σταθμευμένο σε πεζοδρόμιο κλπ , πόσο θα συντελούσε στη συμμόρφωση των ασυνείδητων οδηγών. Φανταστείτε επίσης να είχαμε και τη συμβολή των πολιτών στο έργο της αστυνομίας, κατά πόσο θα υπήρχε συμμόρφωση των παραβατών του ΚΟΚ, και κατά πόσο αυτό θα μας κόστιζε λιγότερο στην απώλεια ανθρωπίνων ζωών. Βέβαια τα απλά και τα αυτονόητα σε αυτόν τον Τόπο δεν μπορεί να τα κάνει πράξη ένας του «ύψους» Τόσκα, αλλά ούτε κάποιος από τη γαλαζοπράσινη συμμορία. Αυτές οι λύσεις απαιτούν δυναμικές ενέργειες από άτομα που είναι πρόθυμα να κονταροχτυπηθούν με την Ελληνική νοοτροπία και δη με τον τρόπο που αντιμετωπίζουν κάποιοι την καθημερινότητα ωσάν να νομίζουν ότι οι δρόμοι δεν είναι δημόσιοι, αλλά δικοί τους. Το φαινόμενο της έλλειψης παιδείας, κοινώς της απαιδευσιάς, προεκτείνεται και σε άλλες εκφάνσεις του δημοσίου βίου όπως των κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς που έχουν να κάνουν με τον πρόσφατο ξυλοδαρμό καθηγητού της Παντείου, ή με το κάψιμο των ΜΜΜ στην Αθήνα, τον βανδαλισμό δημοσίων κτιρίων και πάει λέγοντας. Κοντολογίς μόνο με την εφαρμογή του νόμου και την επιβολή υψηλών ποινών, όχι απαραιτήτως χρηματικών, θα μπορούσε να μετριαστεί το πρόβλημα σε σημαντικό βαθμό.
Διαβάστε περισσότερα: https://ethnikismos.net/